خانه / مقالات / محدودیت‌های کسب کار تبلیغات اینترنتی

محدودیت‌های کسب کار تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با افزایش وسائل های اطلاع رسانی و روابط عمومی اهمیت خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده است.
online marketing محدودیت‌های کسب  کار تبلیغات اینترنتی
ثبت آگهی اینترنتی
ثبت آگهی رایگان
شبانه‌روزی بی وقفه بودن آن قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت ‌ها از لحاظ منابع مالی با مسائل مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود.
تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در وبسایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

در آن ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات پرداختند.[۱] در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. مجموعه سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه‌اندازی نمود.
گاهی راهکارهای تبلیغات اینترنتی

راه‌اندازی پایگاه اینترنتی
ارسال نامه الکترونیکی
ایجاد کلوب مشتریان
درج اگهی تبلیغاتی در اگهی نامه‌های اینترنتی استفاده از دامنه‌های مفید نمونه دامین
ایجاد نمایشگاه الکترونیکی
راه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی

محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی

معین ات ویژگی‌های مخاطبان: اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه‌مند هستند به همین دلیل اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه ‌است. فقط ۱۴ درصد تبلیغات برایبقیه کالاها مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی است.
محدودیت مخاطبین: غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر سبب کم شدن مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود.
ازدحام: با خیلی شدن تعداد اگهی ‌های تبلیغاتی اقطعا ل مورد توجه قرار گرفتن آگهی ‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
فقدان کنترل‌های ضروری در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی: یکی از محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل‌های ضروری می‌باشد. مرکز روش ی ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده‌ است، چرا که بعضی از تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیام‌های تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند (محمدیان ۱۳۷۹).

تبلیغات ناخواسته

تبلیغات ناخواسته که حاوی Pop-up و Pop-under می‌شود یکی از اشکال بحث‌انگیز تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید. این نوع از تبلیغات به صورت ناخواسته دریافت می‌شود مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد. اطلاعیه ‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغات اجباری به حساب آورد چرا که این اطلاعیه ‌ها ً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند ، قطع می‌کنند آنها را وادار به تماشای اگهی می‌کنند. در مقابل، تبلیغات روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر سری از روزنامه را که مایل‌اند بخوانند و یا از آن بگذرند. اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را دارا است. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به طور معمول بصورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که برخی وقتها به اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند، مورد اعتراض قرار می‌گیرند. استفاده گاهی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدود‌کننده نمایش بنرها، گواه این امر می‌باشد. از آنجا که تبلیغات ناخواسته معمولا به صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های بد مانند حس رنجش احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش پایداری کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش مصرف از مسدودکنندهای تبلیغاتی به کارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته‌ است. هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای پررتگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روش‌های خلاقانه‌تری مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی

افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام

افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام تمامی ممبر ها ایرانی هستند و خودشان عضو می شوند …