خانه / مقالات / مشاور بازاریابی چه کسی است و چه سرویس هایی را می تواند به شما ارایه بدهد؟

مشاور بازاریابی چه کسی است و چه سرویس هایی را می تواند به شما ارایه بدهد؟

مشاور بازاریابی کیست و چه سرویس هایی را می تواند به شما ارایه بدهد؟
pic2 مشاور بازاریابی چه کسی است و  چه سرویس هایی را می تواند به شما ارایه بدهد؟
ثبت آگهی رایگان

مشاور بازاریابی کیست؟

مشاور بازاریابی یک شخص متخصص و با تجربه در زمینه بازاریابی است که از بیرون از شرکت نظرات حرفه ای خود را در اختیار صاحبان مدیران شرکت قرار می دهد .

در این تعریف سه نکته مهم اساسی وجود دارد :
۱) مشاور یک فرد کارشناس در زمینه بازاریابی است . مشاور باید دارای بالاترین تحصیلات تخصصی در زمینه بازاریابی بوده و در این زمینه کاملاً به روز باشد . بعنوان مثال کلیه مشاوران بازاریابی در TMBA باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس در این زمینه بوده تا بعنوان مشاور پذیرفته شوند علاوه بر آن باید حداقل یک چهارم از هفتگی خود را به بررسی در زمینه مباحث روز بازاریابی بگذرانند . بنابرای ن مدیران پرسنل شرکت و بطور کلی کسانیکه فقط به اتکای تجربه خود در زمینه بازاریابی نظر می دهند نمی توانند مشاور باشند زیرا آنها ً فاقد چنین تخصصی هستند .

۲) مشاور یک شخص با تجربه در زمینه بازاریابی است . مشاوری که در مورد مسائل بازاریابی شرکت بخود جسارت توصیه راهنمائی می دهد باید سال های سال در بخش های مختلف بازاریابی و فروش از رده های پائین تا سطوح بالای مدیریتی کار کرده و در این زمینه ها دانش های تخصصی خود را در کوره تجربه پخته و کامل کرده باشد . بعنوان مثال کلیه مشاوران بازاریابی شرکت ما علاوه بر داشتن تحصیلات حداقل فوق لیسانس باید حداقل ده سال در زمینه بازاریابی کسب تجربه کرده باشند . بناجهت ن اساتید دانشگاهی ، تنها به اتکای تحصیلات خود در زمینه بازاریابی ، نمی توانند مشاور باشند .

۳) مشاور یک شخص خارج از شرکت است . خارج از گود بودن یک اصل با اهمیت در مشاوره است زیرا فقط فردی که از بیرون ناظر است می تواند بدور از تعصبات و دلبستگی ها مسائل و مشکلات را درست ببیند علت ها را تشخیص دهد . بنابرای ن مدیران شرکت ، هرچند در زمینه بازاریابی با تجربه کارشناس باشند نمی توانند خود مشاور خود باشند .

یک مشاوره بازاریابی چه خدماتی به شما می تواند ارائه دهد؟

مشاور بازاریابی در سه سطح مختلف می تواند خدمات را بشما ارائه دهد . هر سطح نسبت به قبلی عمق داشته مشاور بیشتر می تواند برای مجموعه مفید باشد :

سطح اول :
ارائه مشاوره در امور روزمره کمپانی . این نحوه برای مجموعه هائی مناسب است که در حال حاضر با مساله حادی روبرو نبوده ولی برای افزایش کارائی مجموعه بخصوص در بخش بازاریابی آماده شدن برای مسائل ی که در آینده مجموعه ممکن است با آنها مواجه شود را نیازمند به خدمات مشاور بازاریابی می دانند .

در این شیوه مشاور در زمان های معین ی در هفته در جلسه مدیران حاضر شده و در مورد مسائل و مسائل بازاریابی مجموعه نظر داده و به مدیران شرکـت راه حل توصیه می دهد .

سطح دوم :
طراحی پروژه های مشاوره : این روش برای این شرکت ها مناسب است :
:: مجموعه هائی که در حال حاضر در بخش بازاریابی فروش دچار مساله شده اند .
:: کمپانی هائی که طرح های گسترش دارند و باید خودشان را برای گسترش آماده کنند .
:: شرکت هائی که در حال راه انداری بوده سیسـتم سازمان بازاریابی معین ی ندارند .

در این روش مشاور بعد از تحقیق و شناسائی دقیق محیط درونی و بیرونی شرکـت و جمع آوری اطلاعات ضروری برای حل مسائل موجود یا برای طرح گسترش شرکـت یا برای راه اندازی سیسـتم یازاریابی نو راه حل هائی اجرائی را در قالب پروژه معین باروش اجرا و زمانبندی معین طراحی کرده به مدیران کمپانی ارائه می دهد .

سطح سوم :
سطح سوم شکل کامل شده سطح دوم است و در آن مشاور علاوه بر طراحی پروژه در وهله اجرا هم در کنار مدیران مجریان طرح بوده و برای اجرای طرح هم به آنها مشاوره می دهد . با توجه به سختی ها مسائل و پیچیدگی هائی که در وهله اجرا وجود دارد پیشنهاد مشاور بازاریابی همواره این است که در وهله اجرا نیز در کنار کارفرمای خود باشد ولی بعضی از مجموعه ها برای کاهش نرخ های مشاوره ترجیح می دهند در وهله اجرا از مشاور استفاده نکنند .

مطلب پیشنهادی

افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام

افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام تمامی ممبر ها ایرانی هستند و خودشان عضو می شوند …