خانه / مقالات / نحوه کار تبلیغات گوگل

نحوه کار تبلیغات گوگل

روش کار تبلیغات گوگل
09 نحوه کار تبلیغات گوگل
سفارش تبلیغات گوگل

برای درک اینکه AdWords چگونه کار می کند و بودجه تبلیغات شما به چه صورت است، بسیار مهم است که با برخی از بلوک های کلیدی ساختار تبلیغات گوگل آشنا شوید – مانند کلید واژه ها، مکان های تبلیغاتی، رتبه تبلیغ، پیشنهاد هزینه و نمره کیفیت.

چگونه کلید واژه ها موجب نمایش تبلیغات شما می شوند؟

کلید واژه ها عبارتند از کلمات یا عباراتی که شما انتخاب می کنید تا در هنگام جستجوی آنها توسط کاربران، تبلیغ شما در موتور جستجوی گوگل یا وبسایت های همکارش نمایش داده شود. یطور مثال، اگر شما دارای یک مغازه گل فروشی باشید، می توانید از عبارت “خرید گل تازه” به عنوان کلید واژه در کمپین تبلیغات گوگل خود استفاده نمائید. هنگامی که فردی عبارت “خرید گل تازه” را در گوگل جستجو می کند یا عبارتی مشابه این، تبلیغ شما می تواند در کنار نتایج طبیعی جستجو نمایش داده شود. همچنین، تبلیغ شما می تواند در وبسایت های دیگر از شبکه نمایش گوگل که دارای محتوای مرتبط با تبلیغ شما هستند، نمایش داده شود.

نکته
لیستی از کلید واژه هایی که ارتباط بالایی با موضوع کسب و کار شما دارند، تهیه نمائید. مطمئن شوید که بیشتر از کلید واژه های تخصصی به جای کلید واژه های عمومی استفاده کرده اید. این عمل، موجب می شود تا تبلیغ شما به افرادی که بالاترین علاقه مندی را به موضوع کسب و کار شما دارند، نمایش داده شود. به طور مثال، از عبارت “خرید گل تازه” به جای عبارت ساده “گل” استفاده کنید. این موضوع باعث افزایش بهره وری تبلیغ شما می شود و کمک می کند تا برگشت سرمایه معقولی داشته باشید.

جایگاه ها: تبلیغات در مکان هایی غیر از صفحه جستجوی گوگل
کلید واژه ها موجب می شوند تا تبلیغ شما در کنار نتایج طبیعی گوگل و دیگر وبسایت های جستجو نمایش داده شوند. اما کلید واژه ها همچنین می توانند موجب شوند تا تبلیغات شما در دیگر سایت های موجود در اینترنت نمایش داده شود – به طور مثال، سایت های متعلق به گوگل همچون YouTube و سایت های همکار گوگل نظیر NYTimes.com یا Families.com. این موارد، جزئی از شبکه ای موسوم به شبکه نمایش گوگل می باشد.
گوگل می تواند به صورت اتوماتیک تعیین نماید که تبلیغ شما بر اساس محتوای کلید واژه های شما در چه وبسایت هایی از شبکه نمایش نشان داده شود، یا اگر شما مایل باشید که کنترل بیشتری بر سیستم تبلیغات خود داشته باشید، می توانید خودتان وبسایت های مورد نظر خود را انتخاب نمائید. همچنین، می توانید برای هر یک از وبسایت هایی که انتخاب کرده اید تا تبلیغ تان در آنها به نمایش در آید، هزینه جداگانه ای بابت نمایش و کلیک تبلیغات گوگل خود تعیین نمائید.

رتبه تبلیغ: چگونه گوگل تعیین می کند که هر تبلیغ در چه جایگاهی نمایش داده شود؟
اکنون فرض کنید چند تبلیغ دهنده از یک کلید واژه یکسان برای نمایش تبلیغات گوگل خود استفاده می کنند. گوگل از مفهوم رتبه تبلیغ برای تعیین جایگاه هر یک از تبلیغات و چیدمان آنها استفاده می کند.
رتبه تبلیغ شما ترکیبی از عوامل زیر است:

هزینه پیشنهادی شما، یعنی مقداری که شما حاضرید بابت هر کلیک پرداخت نمائید
کیفیت تبلیغات و وبسایت شما
تأثیرات ناشی از نوع تبلیغات و افزونه های تبلیغات تان

کمی در مورد سیستم پیشنهاد هزینه و کیفیت تبلیغ
هزینه پیشنهادی شما و کیفیت تبلیغ تان، ممکن است در کمپین های مختلف از نوع های مختلف، کمی متفاوت باشد. در اینجا مثال هایی آورده شده است که می تواند موضوع را توضیح دهد.
با یک تبلیغ کلید واژه محور در گوگل و سایت های جستجوی همکارش، پیشنهاد هزینه شما بر اساس حداکثر هزینه انتخابی یک کلیک، موسوم به Max. CPC، تعیین می شود، که عبارتست از حداکثر هزینه ای که شما حاضر هستید به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات گوگل خود بپردازید (اگرچه هزینه نهایی پرداختی از سوی شما به ازای هر کلیک، موسوم به CPC واقعی، می تواند کمتر از مقدار Max. CPC باشد). کیفیت تبلیغ شما بر اساس عناصر مختلفی از نمره کیفیت تعیین می گردد: نرخ کلیک به نمایش مورد انتظار (موسوم به CTR)، ارتباط تبلیغ با کلید واژه ها و وبسایت، و بهینگی صفحه هدف وبسایت شما (صفحه ای که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آنجا هدایت می شود).

و در پایان روز، شما چقدر هزینه کرده اید؟
هر زمان که تبلیغ AdWords واجد شرایط نمایش به ازای یک عبارت مورد جستجو باشد، عملیات حراجی بین تبلیغات موجود آغاز می شود. مقداری که شما پرداخت می کنید (منظور CPC واقعی می باشد)، معمولاً کمتر از Max. CPC تعیین شده توسط شما می باشد. به کمک سیستم حراجی AdWords، حداکثر مقداری که شما پرداخت خواهید کرد، عبارتست از حداقل شرایط لازم برای آنکه جایگاه تبلیغ شما بر اساس تنظیمات صورت گرفته حفظ شود. این موضوع، افزونه های تبلیغات گوگل (موسوم به Ad Extensions) شما را نیز در بر می گیرد.

مطلب پیشنهادی

افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام

افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام تمامی ممبر ها ایرانی هستند و خودشان عضو می شوند …