خانه / كليپ و مستند / نقش حضرت زهرا(س) در ابتر نماندن دین-استاد سوزنچی

نقش حضرت زهرا(س) در ابتر نماندن دین-استاد سوزنچی

نقش حضرت زهرا(س) در ابتر نماندن دین-استاد سوزنچی

|نقش حضرت زهرا(س) در ابتر نماندن دین-استاد سوزنچی از آخرالزمان|

grey نقش حضرت زهرا(س) در ابتر نماندن دین استاد سوزنچی

 

باسمه تعالی

ایام فاطمیه به همه مسلمانان آزاده تسلیت باد. به مناسبت آن ایام بحثهایی در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها در ۶ جلسه در مسجد میرزاتقی همدان ارائه شد که فایل صوتی آنها را به همراه خلاصه ای از آنها در ادامه آمده می باشد.

۱جلسه اول Audio Player

 
 
 

 

 

۰۰:۰۰

 
۰۰:۰۰
 

 

 

۲ جلسه دوم Audio Player

 
 
 

 

۰۰:۰۰
 
۰۰:۰۰
 

 

 

۳جلسه سوم Audio Player

 
 
 

 

۰۰:۰۰
 
۰۰:۰۰
 

 

 

۴جلسه چهارم Audio Player

 
 
 

 

۰۰:۰۰
 
۰۰:۰۰
 

 

 

۵جلسه پنجم Audio Player

 
 
 

 

۰۰:۰۰
 
۰۰:۰۰
 

 

 

۶جلسه ششم Audio Player

 
 
 

 

۰۰:۰۰
 
۰۰:۰۰
 

 

 

باسمه تعالی

جلسه ۱- ۱۳۹۱/۱/۱

                                     اهمیت و همچنین ضرورت شناخت حضرت زهرا

امام و پیشوا صادق علیه‌السلام: من عرف فاطمه حق معرفتها ادرک لیلۀ القدر

کسی که شب قدر را درک کند و همچنین حرکت کند، از کسی که هزار ماه در حال حرکت می باشد پیش می‌افتد.

چگونگی شناخت حضرت زهرا و همچنین شب قدر: الف. تفحص در آِات و همچنین روایات، ب. تجربه همه شبها=تجربه همه دستورات دین

بشناسیم که چه می شود؟ اطلاعات عمومیمان زیاد می شود! به دیگران بگوییم! غرور ما را بگیرد! یا:

به آن هم تحول عظیم که در زندگیمان قرار می باشد رخ دهد برسیم

فراموش کرده‌ایم که چرا به دنیا آمده‌ایم و همچنین چه کاری قرار می باشد انجام دهیم: اهمیت امتحان و همچنین جایگاه امتحان در زندگی انسان

جلسه۲- ۱۳۹۳/۱/۲     

                                امتحان پیش از خلقت

جهت چه به دنیا آمده‌ایم؟ جهت کسب مقام خلیفه‌اللهی= قبول امانتی که آسمان و همچنین زمین از عهده‌اش برنیامدند= موفقیت در امتحان عظیم الهی: و همچنین اذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن

–        هرچه مقام انسان بالاتر رود امتحان و همچنین ابتلا سخت‌تر می باشد: احسب الناس ان یترکوا….، انما یبتلی المومن فی الدنیا علی قدر دینه

–        سطوح امتحان:

  1. رفتار: آیا او به من راست گفت؟ (صَدَق)
  2. صفت و همچنین ملکه: آیا او انسان راستگویی می باشد؟ (صادق)
  3. ذات: آیا ذات او عین راستی و همچنین درستی می باشد؟ (صدیق)

–        عصمت دو گونه می باشد: ذاتی (ابتدایی) و همچنین اکتسابی

–        آیا عصمت ابتدایی، بی ضابطه می باشد یا مسبوق به یک امتحان؟ (آن امتحان علی‌القاعده در دنیا نمی‌تواند باشد، زیرا امتحان در دنیا مرحله‌ای می باشد که حداکثر ملکه عدالت (مرتبه صفت) را می‌قدرت با آن هم آزمود، نه عصمت ذاتی (مرحله ذات) را)

–        پاسخ: مرتبه دنیا، شروع هستی ما نیست: میثاق الست و همچنین عالم ذر

–        میثاق غلیظ، قبول ولایت الهی می باشد تا خاتم الاوصیاء

جلسه ۳- ۱۳۹۳/۱/۳

   امتحان پیش از خلقت حضرت زهرا سلام الله علیها: حفظ ولایت

–        از او امتحان صدیق بودن به عمل آمد: هی الصدیقه الکبری (امالی طوسی/۶۶۸)

–        همه انسانها پیش از خلقت امتحان دادند توحید را. آن امتحان توحید سه مرحله داشت:

  1. تا خالقیت و همچنین ربوبیت تکوینی (توحید و همچنین معاد)
  2. تا ربوبیت تشریعی (نبوت)
  3. تا ولایت الهی (امامت)

–        کسی که تا آخرین مرحله موفق می شود به مقام عصمت می‌رسد و همچنین ولی خداوند تبارک و تعالی می‌می شود و همچنین جز به امر او کاری نمی‌کند (یعنی حتی مستحب هم برایش معنا ندارد) نقطه: رمز مواخذه حضرت یونس با آنکه مقام عصمت داشت (با آنکه نشانه ها و علائم عذاب آمد، ولی باید توجه داشت دستور جهت خروج نیامده بود و همچنین لذا نباید خارج می‌شد)

–        اهل بیت هم پاک پاک شده‌اند یعنی در مقام ولایتند: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و همچنین یطهرکم تطهیرا؛ سقاهم ربهم شرابا طهورا؛ ان الله لیغضب لغضب فاطمه و همچنین یرضی لرضاها

–        لذا خداوند تبارک و تعالی که به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فاطمه می‌دهد، کوثر می‌دهد: فاطمه، لیله القدر، کوثر و همچنین حوض کوثر تا دین ابتر نماند

–        در چه صورت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله ابتر می‌ماند؟ آیا تنها و فقط نسلش قرار بود ابتر نماند، یا از آن هم مهمتر دینش بود که قرار بود ابتر نماند؟ یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک وان لم تفعل فما بلغت رسالتک

جلسه ۴ – ۱۳۹۳/۱/۴

فلسفه وجودی حضرت زهرا: ابلاغ ولایت و همچنین ابتر نماندن دین

–        ابتر نماندن پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله: الف- توسعه وجودی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله: ام ابیها، ام الائمه؛ ب- ابتر نماندن ابلاغ دین

–        در روز غدیر ولایت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله (ص) را قبول نداشتند و همچنین لذا ولایت علی (ع) را قبول نکردند.

–        حسبنا کتاب الله را جهت نادیده گرفتن ولایت خود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله گفتند در درجه اول.

–        اقدامات جهت ابتر ماندن دین:

  1. ترور پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله (پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله آنها را لو نداد. چرا؟)
  2. مسموم کردن پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله: به زور در گلوی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله دوا(!) ریختند! عائشه: لددنا رسول الله فی مرضه فاشار ان لا تلدونی. فقلت کراهیه المریض الدواء؛ فلما افاق قال «الم انهکم ان تلدونی؟ لایبقی احد الا لُد غیر العباس». صحیح بخاری۲/۸۹۲؛ ۳/۱۳۹۱؛ مسند احمد بن جنبل ۶۱۵۵؛ صحیح ابن حبان ۱۴/۵۵۴ (سوال: آیا پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نعوذبالله بچه می باشد و همچنین نمی‌فهمد دوا خوب می باشد؟ و همچنین آیا یک انسان مستبد می باشد که در صورتی که دوا به او بدهند دستور می‌دهد همه را قصاص کنند؟!)
  3. ممانعت از کتابت مطلبی که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود بنویسم که بعد من گمراه نشوید با گفتن عمر جمله: غلبه الوجع حسبنا کتاب الله (صحیح بخاری ۱/۴۰؛ ۲/۸۹۲؛ ۲۲۴۸) در صحیح مسلم۱۱/۵۹ نمی‌گوید گوینده عمر می باشد ولی باید توجه داشت بعد از ذکر جمله فوق می‌گوید که او گفت (ان رسول الله یهجر= رسول خداوند تبارک و تعالی –نعوذ بالله- هذیان می‌گوید) بخاری هم آن جمله را در ص۱۳۳۸ آورده: ما شانه اهجر.

نقطه: نووی (شارح معروف و همچنین مورد قبول اهل تسنن، متوفی قرن ۶) در شرح صحیح مسلم (۱۱/۹۰) می‌گوید اتفق العلماء … انه من دلائل فقه عمر و همچنین فضائله؛ و همچنین ابن حجر عسقلانی (قرن۹) می‌گوید من شدۀ فقهه. چرا؟ به خاطر آنکه می‌گویند: عمر می‌ترسید پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وصیتی بکند که بعدها شهروندان و مردم شهر نتوانند عمل کنند و همچنین مرتکب گناه مخالفت با نص نبی شوند! با خود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله مخالفت می کند تا مبادا شهروندان و مردم شهر بعدها با نوشته پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله مخالفت کنند! نووی می‌داند آن وصیت چیست و همچنین چرا عمر مخالفت می‌کرد. قرار می باشد علی در تاریخ محو می شود و همچنین زهرا نگذاشت:

–        در چنین شرایطی علی (ع) موظف به سکوت بود زیرا: ولی باید توجه داشت حقی فقد ترکته مخافه ان یرتد الناس عن دینهم (بحار ۴۳/۱۷۱) (توجه تفاوت اسلام و همچنین ایمان: قالت الاعراب آمنا قل لم تومنوا و همچنین لکن قولوا اسلمنا..؛ ایمان به قبول ولایت می باشد: یا علی لایحبک الا مومن و همچنین لایبغضک الا منافق؛ مرتد کسی می باشد که اسلام را هم کنار می‌گذارد: علی (ع) می‌خواست بی‌ایمان می‌شوند، لااقل نامسلمان نشوند)

–        ولی باید توجه داشت حضرت زهرا چه؟ با وجودش یک علامت سوال پهناور و بزرگ گذاشت که واقعیت و حقیقت گم نشود:

حکایت علامه امینی و همچنین علمای اهل سنت:

  1. قبول دارید من مات و همچنین لم یعرف امام و پیشوا زمانه مات میته جاهلیه
  2. مقام زهرا را قبول دارید (فاطمه بضعه منی آذاها ما یوذینی؛ صحیح مسلم ۴/۱۹۰۳؛ من اغضبها فقد اغضبنی صحیح بخاری ۳/۱۳۶۱)

اکنون سوالی فراروی تاریخ و همچنین جهت هر مسلمان: آیا حضرت زهرا سلام الله علیها به مردن و مرگ جاهلیت مرد؟ در صورتی که نه، امامش که بود؟ (قبول دارند که حضرت تا آخر عمرش با ابوبکر قهر کرد: فغضبت فاطمه بنت رسول الله (ص) فهجرت ابابکر فلم تزل هاجرته حتی توفیت… صحیح بخاری۳/۱۱۲۶؛ فهجرته فاطمه فلم تکلمه حتی ماتت، صحیح بخاری ۶/۲۴۷۴؛ و همچنین نیز ۴/۱۵۴۹؛ صحیح مسلم۳/۱۳۸۰

جلسه ۵ – ۱۳۹۳/۱/۵

 مبارزه حضرت زهرا (س) با جریان نفاق و همچنین رسوا کردن آن هم

حدیث: بعد از رویای شجره ملعونه که تاویلش بنی امیه بود خداوند تبارک و تعالی سوره قدر را داد و همچنین فرمود به جای هزار ماه حکومت بنی امیه یک شب قدر به تو می‌دهم که از آن هم برتر می باشد.

حضرت فاطمه (س) کوثری می باشد که واقعیت و حقیقت لیله قدر می باشد که وجودش نوری می باشد در ظلمات هزارماهه منافقانه بنی امیه که می خواستند دین را ابتر کنند. همه ترفندها را زدند که حتی اشخاص گمان کنند علی (ع) هم همراه با ابوبکر می باشد ولی باید توجه داشت وجود حضرت زهرا (س) مخاطب را مجبور می‌کند به یک انتخاب: یا زهرا (س) یا ابوبکر؛ یعنی بررسی را شروع کن تا مسلمانیت معتبر باشد زیرا و به درستی که ما دو فرد یا شخص با هم قابل جمع نیستیم.

اکنون تحلیل ایشان از موضعی دیگر با چند مقدمه:

  1. گسترش اسلام دو گام دارد: جذب اشخاص و همچنین ساخته یا ایجاد یک جامعه دینی (دوره مکه)؛ انسجام اشخاص و همچنین ساخته یا ایجاد یک حکومت دینی (دوره مدینه). مرحله اول پذیرش اصل اسلام می باشد؛ مرحله دوم ارتقا از اسلام به ایمان با آمدن تفصیلی شریعت و همچنین اجرای آن هم توسط پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به عنوان حاکم
  2. نفاق گرچه در مکه هم بود (نفاق طمعی) ولی باید توجه داشت اوجش در مدینه می باشد: بالا بردن ارزشها در یک جامعه، سوءاستفاده‌چی‌ها را زیاد می‌کند: جریان نفاق: امتحان فرهنگی و اجتماعی مومنان و همچنین جامعه دینی
  3. شیطان ابتدا تمام نیروهایش را بسیج کرد جهت نابودی مستقیم اسلام (کفر) هنگام و زمانی که نشد از درون کارش را شروع کرد(نفاق) الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلاتخشوهم و همچنین اخشون؛ ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
  4. نفاق خیلی زیاد ظریف وارد می‌می شود: الف. منافق لزوما ستون پنجم نیست، لکه اغلب خودی‌ای می باشد که متحول شده: الذین آمنوا ثم کفروا ثم آمنوا ثم کفروا ثم ازدادوا کفرا (نساء/۱۳۷) ب. شاید خودش هم متوجه نباشد که منافق شده: بقره/۱۱-۱۵
  5. پس بایستی و حتما یک شاخص عینی و همچنین ملموس گذاشته می شود که راه گم نشود: تاکید بر ثقلین، و همچنین نیز یا علی لایحبک الا مومن و همچنین لایبغضک الا منافق. و همچنین در مقابل جریاتن نفاق اصرار دارد بر حسبنا کتاب الله به منظور کمرنگ شدن شاخص و همچنین آنگاه تفسیر به رای قرآن
  6. لذا مهمترین نگرانی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله جریان نفاق بود: انی لااخاف علی امتی مومنا و همچنین لا مشرکا … ولکنی اخاف علیکم کل منافق عالم اللسلا یقول ما تعرفون و همچنین یعمل ما تنکرون (الغارات۱/۱۵۷)
  7. مهمترین کار منافق: الف. شاخص مثل بقیه می شود یعنی شاخص بودنش گم می شود؛ ب. با ادبیات دینی کارش را پیش برد

حضرت زهرا در هردو مورد اقدام کرد: الف.اصرار بر حفظ شاخص در قالب سه اقدام مهم:

–        رفتن به در منزل و خانه مهاجر و همچنین انصار جهت اتمام حجت(در دو مرحله: ابتدا اهل بدر سپس کل مدینه) کتاب سلیم۲/۵۷۹

–        ماجرای دفاع از علی (ع) در منزل و خانه خود تا مسجد

–        گریه هایی که خواب شهروندان و مردم شهر را به هم می‌زد (مانع غفلت آنها از علی می شد)

جلسه۶-  ۱۳۹۳/۱/۵

 دو اقدام اساسی: شاخص کردن ولایت+ برملا کردن چهره سوءاستفاده از دین

–        منافق تلاش می کرد که شاخصی در کار نباشد: به جای ارتباط و رابطه ولایی ارتباط و رابطه تشکیلاتی غیرولایی: توبه/۶۷و۷۱: بعضهم من بعض، به جای بعضهم اولیاء بعض

–        حضرت زهرا شاخص را نگه داشته بود با سه اقدامی که اشاره شد. پس نتیجه آن می شود که آن سه اقدام: تا زمانی که حضرت زنده بود علی علیه السلام هنوز مورد توجه بودو آبرویی داشت: کان لعلی من الناس وجه (وجهه) حیاۀ فاطمه فلما توفیت استنکر علی وجوه الناس (انصرف وجوه الناس عنه) صحیح بخاری۴/۱۵۴۹؛ صحیح مسلم۳/۱۳۸۰؛ سنن بیهقی۶/۳۰۰؛ مسند ابی بکر۱/۸۸؛ تاریخ طبری۲/۲۳۶) ببینید ابن ابی الحدید چگونه کل جریانات را نقل می‌کند و همچنین همه را در چند جمله ماست اقتصادی و مالی می‌کند: شرح نهج البلاغه ۶/۵۰

–        تحلیل دینی ارائه کرد جهت نشان دادن آنکه چگونه ادبیات دینی مورد مضر و همچنین بد بهره بری و استفاده واقع می می شود به بهانه فدک:

  1. اهمیت اقتصاد در حکومت دینی (و همچنین بلکه هر نظام سیاسی) به ارتباط و رابطه نفاق و همچنین انفاق در قرآن توجه می شود. مهمترین اقدام عملی منافقان جهت تضعیف اسلام و همچنین ابتر شدن کار پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله که در سوره منافقون آمده حصر اقتصادی می باشد: لاتنفقوا علی من عند رسول الله حتی ینفضوا من حوله؛ و همچنین فلسفه غصب فدک هم همین می باشد
  2. سیر واقعه: اعتراض حضرت زهرا و همچنین محاجه علی (ع) با ابوبکر: چه کسی بایستی و حتما شاهد بیاورد. شهادت حضرت علی و همچنین ام ایمن و همچنین عدم قبول آن هم. محاجه مجدد حضرت زهرا و همچنین قبول ابوبکر و همچنین نوشتن نامه و همچنین پاره کردن آن هم توسط عمر (اختصاص شیخ مفید ۱۸۵)، وارد شدن به مساله از طریق دعوی ارث و همچنین خطبه فدکیه و همچنین نقد قرآنی سخن ابوبکر که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله گفته باشد انا معاشرالانبیا لا نورث ماترکناها صدقه.

–        چند نقطه در مورد آن سخن ابوبکر و همچنین اثبات و یا تایید آن هم توسط عایشه در کتب اهل سنت:

–        الف. مگر نگفتند حسبنا کتاب الله؛ پس چرا روایت؟ پس روایت جعلی جهت منافع خود خوب می باشد ولی باید توجه داشت روایت خود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری نیست!

–        ب. کتاب خداوند تبارک و تعالی علیه آن روایت می باشد (احتجاجات حضرت زهرا (س))

–        ج. یک پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در طول تاریخ پیدا کنید که بعد از رحلتش فقرا جمع شوند که اموالش را صدقه بخواهند!

–        د. عایشه (مهمترین و همچنین تنها شاهد ابوبکر بر آن روایت) در شهادت امام و پیشوا حسن علیه السلام خودش مستقیما با عملش آن روایت را تکذیب کرد: البیت بیتی و همچنین لا آذن ان یدفن فیه احد (سنن بلاذری ۳/۲۹۷) مگر دارایی ها (شامل منزل و خانه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله) صدقه نبود؛ چگونه مال عایشه شد؟

نقش حضرت زهرا(س) در ابتر نماندن دین-استاد سوزنچی در تاریخ ۲۸ April 2016 | 10:38 pm نشر یافته شده شده می باشد

مطلب پیشنهادی

سید امیر حسینی -تا نفس هست به سینه پای رهبرم

سید امیر حسینی -تا نفس هست به سینه پای رهبرم |سید امیر حسینی -تا نفس …